החיים על מערכת אינרציאלית

בדרך חזרה מהלימודים, בגשם השוטף, ראיתי בחנייה של הקאנטרי-קלאב שתי דמויות רצות בחושך ומסוככת על ראשיהן עם מעילים קלים. דמות אחת קטנה, קופצנית ועליזה ודמות גדולה ומהירה. כשהם התקרבו ראיתי מבעד למסך הטיפות שאלו אב ובנו, וכשהם התקרבו עוד יותר אפשר היה לראות את הפנים שלהם מספרות אמיתות שקיימות בעולם הזה מאז ומתמיד. האב רץ, ממהר, מבט מתוסכל על פניו ועיניו מחפשות כנראה את הרכב, ואילו הילד היה מאושר כדרכם של ילדים בגשם, ולשמחה הזאת הצטרפה גם שמחה על הסיטואציה בה שניהם נמצאים. אם רק היו לנו לפעמים עיניים כדי לראות את מה שרואים אנשים אחרים. אני מסתכלת על התמונה הזאת תחת מטרייה בעיר רטובה וסחופת רוחות, ומרגישה כאילו אני צופה בהם ממרחק רב, לפחות כמו מרחק הסופר מדמויותיו. לעתים נדמה לי שכולם-כולם זזים לכאן ולשם, ורק אני עומדת במקום, נקודת ייחוס מצויינת מאחר ולא קורה בה הרבה. על כן נדמה לי לעתים שאני יכולה להעריך נכונה התקדמות ונסיגה של תהליכים ואנשים. אבל זה רק כי פרט להתבוננות אין לי דבר להציע למערכת הזו. בימים אחרים הייתי מציעה שכולם סובבים סביבי אבל את הטענה הזו הפריכו כבר מזמן.

בלילות מתגלגלים רעמים קולניים בוואדי שליד חדרי, ושמיים מחושמלים מבהיקים רגע את החדר כולו דרך החרכים בתריסים. כביכול אלו ימים בודדים מאוד, אבל אני לא מרגישה לבדי או עזובה. מתי שארצה אמצא לי חברה, אבל יש משהו נוח בהתמודדות לבד עם הסיטואציה חדשה. מעניין אותי אם הסטודנטים האחרים באוניברסיטה חשים גם הם כמוני, אולי הם משוועים לחברה ואולי גם הם היו רוצים שיניחו להם לנפשם לנבור בערימות הספרים והתרגילים. 

החדר הזה הוא מפלט מכיתות הלימוד ורצינות הדברים, כיתות הלימוד הם מפלט מהחדר הזה וההתבוססות בעצמי, וחוזר חלילה. טוב שיש לי (לפחות עכשיו) את האפשרות לזגזג בין השניים כאוות נפשי.

 

תגובה אחת על ״החיים על מערכת אינרציאלית״

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s